Antybohaterka całego świata atakuje Polskę
kzarecka
2007-10-01

O Emily: - Oto Emily, trzynastolatka z niewyparzonym językiem i bandą nieco podejrzanych czarnych kotów. Słynie z ciętych odzywek i niezależnej osobowości. Ta drobna biało-czerwono-czarna postać rysunkowa jest internetowym i sprzedażowym fenomenem na całym świecie. Ozdabiała strony czasopism "Rolling Stone", "Lucky", "ELLE Girl", "Jane", "Details", "Teen Beat", a nawet "Wall Street Journal". Pojawiła się również w Polsce na okładce "Wysokich Obcasów". W ubraniach Emily prezentowały się różne artystki, np. Courtney Love i Kittie, oraz aktorki: Drew Barrymore, Tori Spelling i Julia Roberts. Pojawiała się w scenach popularnych seriali telewizyjnych, takich jak Życie na fali, Boston Public, Buffy - postrach wampirów czy MTV Undress. Ma nawet własną stronę internetową: www.EmilyStrange.com.
Ta wyalienowana, tajemnicza dziewczynka jest z nami już od trzynastu lat. Książki o niej, wydawane w USA przez Chronicle Books, sprzedały się w nakładzie blisko miliona egzemplarzy i zostały przetłumaczone na dziesięć języków. Na temat naszej buntowniczej bohaterki powstaje pełnometrażowy film, a co kwartał ukazuje się komiks. Marka Emily jest znakiem najlepiej sprzedających się produktów, od cukierków po ubrania, od gitar po szminkę.
Emily the Strange może sobie być aspołeczna, obecnie jest jednak popularna jak nigdy - ma zwolenników od Tuluzy po Tokio. Ta fikcyjna postać została stworzona przez Roba Regera i jego firmę Cosmic Debris, Inc., mającą siedzibę w Oakland w Kalifornii.
Ta wyalienowana, tajemnicza dziewczynka jest z nami już od trzynastu lat. Książki o niej, wydawane w USA przez Chronicle Books, sprzedały się w nakładzie blisko miliona egzemplarzy i zostały przetłumaczone na dziesięć języków. Na temat naszej buntowniczej bohaterki powstaje pełnometrażowy film, a co kwartał ukazuje się komiks. Marka Emily jest znakiem najlepiej sprzedających się produktów, od cukierków po ubrania, od gitar po szminkę.
Emily the Strange może sobie być aspołeczna, obecnie jest jednak popularna jak nigdy - ma zwolenników od Tuluzy po Tokio. Ta fikcyjna postać została stworzona przez Roba Regera i jego firmę Cosmic Debris, Inc., mającą siedzibę w Oakland w Kalifornii.
Kuba Frołow o książkach: - Emily to ikona amerykańskiej popkultury, a dokładnie jej nieedukacyjnego, a nawet antyedukacyjnego nurtu. Bo Emily "nie oszukuje... tylko sama ustala zasady". I łamie je "równie łatwo jak serca". Ona także "nie wymyśla sobie przyjaciół... zdecydowanie woli wrogów". (...)Oba tomiki przetłumaczył Bartosz Wierzbięta, autor przekładu "Shreka", co stanowi nie tyle rekomendację, ile drogowskaz, w jakim kierunku zamierzał pójść wydawca. Tłumaczenia dowcipnego, niepokornego i zarazem piekielnie inteligentnego. (...) Przyznam, że dawno nie byłem pod takim wrażeniem oglądając jakąkolwiek książkę - nie tylko dla młodzieży. Po jej lekturze mam chęć kupić czarnego kota, zapalić w domu świece i poddać się wspomaganej farmakologicznie autohipnozie i eksterioryzacji. Bo pewnie też "mam diabla pod skórą".
Rob Reger "Emily the Strage. Dziwna Emily"; Ilustracje: Buzz Parker, Rob Reger, Brian Brooks; Wydawnictwo: Nasza Księgarnia; Format: 140 x 165 mm; Liczba stron: 64; Okładka: twarda; ISBN: 978-83-10-11252-1
Rob Reger "Emily. Tajna Księga Dziwów"; Ilustracje: Buzz Parker, Rob Reger,; Wydawnictwo: Nasza Księgarnia; Format: 140 x 165 mm; Liczba stron: 64; Okładka: twarda; ISBN: 978-83-10-11253-8
KaHa