Wydanie książki – spełnienie marzeń każdego autora

kzarecka

2012-01-14

book_160Z wielką przyjemnością przedstawiamy Wam Warszawską Firmę Wydawniczą, która może pomóc w realizacji marzenia zwanego "Własną książką". Często przesyłacie na naszą skrzynkę redakcyjną swoje teksty próbne, pytacie, gdzie je następnie wysłać, które wydawnictwo mogłoby być zainteresowane, które zajmuje się taką a taką dziedziną literatury. Staramy się odpowiadać na każdą wiadomość. Zaczęliśmy się jednak zastanawiać - co zrobić, gdy pukacie do wielu drzwi, a one wciąż zamknięte są na cztery spusty? Stąd pomysł kontaktu z WFW. Teraz klikając w banner umieszczony w PL, możecie bezpośrednio wejść na stronę wydawnictwa. A stamtąd już tylko krok... Jak to wszystko później wygląda? Przeczytajcie.



Temat stary jak świat, wielokrotnie i szczegółowo opisywany. Zapytają więc Państwo: skąd pomysł, dlaczego o tym? Przez ostatnie dziesięciolecie dokonał się niebywały skok technologiczny, który przyniósł niezliczone innowacje. Zmieniły one również i rynek wydawniczy – pojawiły się możliwości wydawania książek w nieco odmiennym modelu niż dotychczas stosowany. Ad rem.

Prócz tradycyjnej ścieżki wydawniczej, która polega w skrócie na ciągu logicznym: autor, przesłanie tekstu, redakcja, decyzja, umowa wyłączna, przygotowanie książki ze środków własnych wydawnictwa, istnieje kilka innych sposobów na wydanie książki. Jednym z nich jest edycja na zasadzie udziału w kosztach autora i wydawcy lub samego autora. Zastosowanie techniki druku cyfrowego powoduje, że czas potrzebny na wprowadzenie dzieła do szerokiego obiegu wydawniczego jest dużo krótszy, a wpływ autora na efekt końcowy w postaci książki zdecydowanie większy (między innymi akceptacja poprawek w tekście i formy okładki). Wydanie własnym sumptem implikuje też rodzaj umowy licencyjnej. Jest to umowa niewyłączna, która gwarantuje autorowi możliwość równoległej edycji książki w innym wydawnictwie. Umowa, podkreślam, bardzo korzystna, dająca swobodę decyzyjną. Koszt takiego przedsięwzięcia wydawniczego jest przystępny, a wpływ na to ma kilka czynników, ale najważniejszy, zdaje się, to druk cyfrowy – technika pozwalająca na tani druk dobrej jakości, a w dodatku umożliwiająca wprowadzanie na rynek niewielkich nakładów (mniejszy koszt) oraz wykonywanie dodruków w krótkim czasie (brak kosztów magazynowania).

Jednak przygotowanie książki, jej wydanie, to nie wszystko. O powodzeniu projektu wydawniczego (co przekłada się na satysfakcję autora i wydawcy) decydują takie elementy jak promocja i dystrybucja. Jesteśmy krajem, w którym tradycyjna książka – w formie papierowej – ma wciąż silną pozycję na rynku i wśród czytelników. Wersje elektroniczne to nadal niewielki procent rynku wydawniczego i ma się, niestety, nijak do poziomu udziału ebooka w rynku książki u naszych zachodnich sąsiadów. Zatem sprawna dystrybucja, przede wszystkim w księgarniach stacjonarnych, poparta aktywnością wydawcy w promowaniu dzieła zgodnie z przyjętym planem promocyjnym, decyduje o powodzeniu książki. Ogromną rolę w promowaniu dzieła odgrywa internet. Współpracując z wieloma portalami, można skutecznie rozpowszechnić informacje o utworze.

Jarosław Wernik

www.wfw.com.pl



Poniżej grafiki obrazujące sposób wydania książki:

wfw1_620


wfw2_620


wfw3_620


wfw4_620

Tagi: debiut, wydawnictwo, wydaj książkę,

<< Powrót

Papierowy Ekran 2009

FB PL

Kejos

HaZu

PL zmiany